Statistics

250,514 members
127,680 posts
  • pratikc
    Newcomer - Level 1
    2020-07-16
    I want to measure the sound frequency as 400, 968 and 2063 Hz. can anybody share me which microphone setup will work fine. I am going to use onboard audio jack of my PC
    0 157
    • pratikc
      RexBeckett Most measurement mics require phantom power that is not provided by a PC audio input. You could use an external phantom power supply but a better option is to use a measurement mic that has a USB interface. I use the miniDSP UMIK-1 which works well with sound measurement software on PCs, tablets and phones.
      • July 16, 2020
  • New
    Julyrain
    Newcomer - Level 1
    2021-07-06

Hola, compré un micrófono ECM 8000. Me resulta extraño que el equipo no tenga pegado un código de barra como otros que he comprado, tampoco tiene el sticker de la marca que también, cada producto que compré lo tiene. Alguien me puede decir si esto es normal o debería dudar. El certificado de garantía es de la empresa Tevelam. Hay algún lugar dond pueda registrar mi equipo? Muchas Gracias

read more...
    0 51
    • Julyrain
      WilliamR Hello, William from music tribe here. All official ECM8000 mics that are made by Behringer should have the Behringer logo on them. If it does not it may be a knockoff.
      • Jul 6
    • Julyrain
      Julyrain

Hola William! El micrófono si tiene el logotipo impreso en el mismo. Lo que me llama la atención es que no encuentro un número de serie en el equipo y la falta del sticker que siempre la traen los distintos equipos de la marca. Saludos Julián

• Jul 7